Trender og scenarioer

Trendanalyse og scenarioanalyse er to av Mind the Gaps hovedprodukter. Begge produktene handler om å få en mer systematisk kunnskap om hva som er i ferd med å skje i omgivelsene og å skape en forståelse for hvilken betydning endringer kan få for din virksomhet. Begge produktene skal føre frem til en forståelse for hvordan endringer kan utnyttes (mulighetsrommet) og hva som bør styrkes i egen organisasjon for å levere mest mulig relevante produkter og tjenester til fremtidens kunde eller bruker.

Fremtidsanalyser forankret i organisasjonen

I Mind the Gap arbeider vi med endringsprosesser og strategi ved å involvere nøkkelpersoner i virksomheten. Gode beslutningsprosesser må være godt forankret i virksomheten; det samme gjelder kreative prosesser som handler om å utnytte innovasjonspotensialet i egen organisasjon. I mange tilfeller har virksomheter i dag også behov for å involvere eksterne aktører (samarbeidspartnere, leverandører mm.) for nettopp å styrke strategi- og nyskapingsarbeidet. Mind the Gaps produkter for å forstå og respondere på endringer i omgivelsene handler om sette fart på denne type prosesser i organisasjonen. 

Omverdensanalyse raskt og effektivt

Basert på vår erfaring, har vi utviklet et produkt som kombinerer en trendanalyse og en scenarioanalyse. I løpet av 3-4 uker kan vi gjennomføre dette opplegget i din virksomhet, uten at det skal være ressurskrevende eller ta lang tid. Du kan lese mer om produktet her (åpnes i nytt vindu).

 

Share on Facebook